Marketing przeniósł się do Internetu, a tradycyjne formy reklamy znane sprzed dekady odchodzą już do lamusa. Takie stwierdzenia, chociaż postulowane przez niektóre środowiska branżowe, nie mają z rzeczywistością wiele wspólnego. Wciąż znacząca część rynku promocji i reklamy opiera się na działaniach sprawdzonych i wypróbowanych w przeszłości jak przykładowo gadżety reklamowe.

A wśród tych prym wiodą przede wszystkim kalendarze, których dystrybucja wcale nie musi ograniczać się do okresu jesienno-zimowego

Co więcej, są to przedmioty o uniwersalnym charakterze reklamowym, a więc mogą być wykorzystywane przez każdą firmę działającą w dowolnym segmencie rynku. Idealnie sprawdzą się do promocji mniej znanych przedsiębiorstw, które chcą się wpisać w świadomość konsumentów. Z drugiej strony kalendarze reklamowe 2021 to też świetna okazja dla większych firm i korporacji, aby przypomnieć się swoim partnerom i zbudować z nimi silniejszą relację biznesową. Dzięki temu, że występują w różnych konfiguracjach, od małych formatów wizytówkowych, po duże modele trójdzielne do powieszenia na ścianie, wybór odpowiedniej opcji nie powinien sprawić żadnego problemu. Dobór kalendarza pod potrzeby firmy powinien odbywać się na zasadzie ustalenia priorytetów: czy ważniejsze jest widoczne logo, które najlepiej prezentuje się na większych formatach, czy raczej kalendarz powinien być bardziej „dyskretny estetycznie”, ale za to swoją funkcjonalnością przypominać, skąd się go otrzymało.

Specyficzną formą kalendarza reklamowego są podkłady na biurko

Papierowe wielkoformatowe bloki z nadrukowanymi miesiącami i dniami oraz miejscem na ważne notatki to dość odważny, ale wbrew pozorom doceniany sposób promocji firmy. Najlepiej sprawdza się jako rodzaj prezentu lub pakietu reklamowego wręczanego inwestorom, partnerom i klientom w koszach upominkowych. Po drugiej stronie barykady swoją z kolei małe kalendarzyki listkowe, których niewielkie wymiary umożliwiają ich bardziej praktyczne wykorzystanie. Zamawiane w drukarniach po kilka tysięcy sztuk pozwalają też na uzyskiwanie znacznie większego zasięgu marketingowego wśród potencjalnych klientów firmy.