Oprogramowanie które chcemy oddać do użytkowania musi być wolne od błędów, dlatego na każdym etapie jego tworzenia należy testować wszystkie aspekty.
Dzięki temu jeżeli wyłapiemy błąd we wczesnym etapie jego usunięcie będzie kosztowało mało czasu i pieniędzy. Zapewnienie jakości pomaga firmie tworzyć produkty i usługi, które spełniają potrzeby, oczekiwania i wymagania klientów. Zapewnia wysokiej jakości oferty produktów, które budują zaufanie i lojalność klientów. Standardy i procedury określone w programie zapewnienia jakości pomagają zapobiegać wadom produktu, zanim one wystąpią. Zapewnienie jakości oprogramowania to także proces oceny, w jakim stopniu oprogramowanie spełnia potrzeby klienta końcowego. Kontrola jakości opiera się na trzech filarach: niezawodności, wydajności i elastyczności. Aby oprogramowanie było użyteczne, musi działać konsekwentnie, szybko wykonywać zadania i być użyteczne w różnych sytuacjach. Ponadto dobre oprogramowanie wymaga również wewnętrznej kontroli jakości, aby upewnić się, że kod źródłowy jest wolny od błędów. Programiści powinni zrozumieć potrzeby użytkownika końcowego, wówczas prawidłowo nakreślą architekturę i funkcjonalność oprogramowania oraz wybiorą odpowiednie języki programowania, biblioteki i narzędzia do pracy.
Podczas tworzenia nowego projektu zespół będzie szukał możliwości zmniejszenia złożoności kodu, uniknięcia błędów.
Kluczowym elementem zapewniania jakości oprogramowania jest rozwiązywanie potencjalnych problemów. Swoją specyfikację posiada oprogramowanie które będzie pracowało na urządzeniach mobilnych. Z pewnością testowanie aplikacji mobilnych, warto rozpocząć od sprawdzenia czy jest ono czytelne na różnych urządzeniach. Obecnie na rynku znajdziemy bardzo duża ilość smartfonów, ważne jest aby oprogramowanie działało bez zarzutu na każdym z urządzeń mobilnych. Dlatego też musimy brać pod uwagę także tablety, warto także sprawdzać czy oprogramowanie nie obciąża zbytnio modeli z mniej wydajnymi procesorami.