Nieopłacone faktury to dla firmy ogromny problem.

W momencie wystawienia faktury sprzedaży powstaje obowiązek podatkowy, więc od momentu, kiedy taką fakturę wystawiliśmy, musimy już odprowadzić od tej faktury podatek. Jeżeli podatek nie zostanie odprowadzony, to będziemy mieć po prostu problemy. Gorzej jednak, kiedy nasz klient nie opłacił faktury, a obowiązek podatkowy już się pojawił. Brak płatności to problem wielu branż. Niestety trudno z tym walczyć, bo zawsze zdarzają się nieuczciwi kontrahenci. Windykacja takich należności w większości przypadków pozwala odzyskać pieniądze firmy bez konieczności wchodzenia na drogę postępowania sądowego, ale zdarzają się sytuacje, że i to jest niezbędne, bo inaczej nie można dojść do porozumienia z dłużnikiem i nie chce on uregulować swojej należności w czasie, jaki mu wyznaczyliśmy.
Windykacja należności na podstawie faktur

W czym może się przydać windykacja?

Z usług windykacji trzeba skorzystać przede wszystkim wtedy, kiedy minął termin płatności faktury, a nasz klient nie zapłacił zobowiązania, nie ma z nim kontaktu lub kontakt występuje, ale klient nas zwodzi. Kiedy minie kilka dni, zwykle nie ma się jeszcze czego obawiać, bo takie poślizgi w płatnościach zdarzają się wszędzie. Gorzej sprawa wygląda, kiedy minęło więcej czasu, a klient nie płaci. Wtedy w momencie braku efektów zastosowana powinna być windykacja należności, czyli ściąganie należności przez firmę windykacyjną. Jest to polubowny sposób kontaktu z dłużnikiem i zmuszenia go do uregulowania zaległości finansowych. Firma zajmująca się windykacją ma w ręku broń w postaci ostrzeżenia, że jeśli płatność nie zostanie zrealizowana, to sprawa trafi na drogę sądową, a wtedy nieuczciwy kontrahent otrzyma nakaz zapłaty i komornika, który zadba o to, żeby dług został uregulowany. Windykacja jest więc lepszym rozwiązaniem zarówno dla wierzyciela, jak i dla dłużnika, bo oszczędza dodatkowych niepotrzebnych kosztów i pozwala załatwić całą sprawę możliwe szybko i bez niepotrzebnych formalności.