Marketing mobilny jest wykorzystywany przez firmy do reklamowania się na urządzeniach mobilnych, takich jak telefony komórkowe i przenośne odtwarzacze multimedialne.
Metody marketingu mobilnego, z których korzystają firmy, mogą być proste, jak reklama wizualna, lub nieco bardziej złożone, takie jak kod QR. Aby zdecydować, która metoda marketingu mobilnego jest najlepsza dla Twojej firmy, skorzystaj z poniższych porad.Ustawiaj oczekiwania i dbaj o bezpieczeństwo zgodnie z prawem. Po tym, jak osoba wyrazi zgodę, a nawet w trakcie procesu, poinformuj ją, jak często może otrzymywać od Ciebie wiadomości tekstowe. Daj im również opcję „rezygnacji”, jeśli wiadomości są zbyt częste lub jeśli chcą uniknąć ewentualnych opłat za wiadomości. Zawsze dołącz wiersz „mogą obowiązywać standardowe stawki”.Pozwól swoim subskrybentom na rezygnację z otrzymywania Twoich SMS-ów. Format Twoich wiadomości powinien automatycznie zawierać zestaw instrukcji lub zdanie „zrezygnuj”. Musisz użyć słów, które przekażą wiadomość, aby mogli wydostać się z twoich wiadomości. Obejmuje to słowa takie jak „ANULUJ SUBSKRYPCJĘ” i „STOP”.Staraj się nie dodawać plików do wiadomości. Jeśli to możliwe, powinieneś podać tylko link. Dodawanie do wiadomości dużych plików, takich jak zdjęcia, tylko frustruje klienta, ponieważ wydłużasz czas pobierania. Ponadto możesz ich kosztować dodatkowe pieniądze tylko po to, aby zobaczyć, co wysłałeś.Znaj swoje godziny. Nie chcesz wysyłać wiadomości do klientów, gdy śpią lub jedzą kolację. Staraj się nie przeszkadzać im w święta lub niedziele, chyba że jest to ważne. Twój klient nie zawsze chce mieć do czynienia z Twoimi tekstami, więc upewnij się, że piszesz tylko w dobrych porach.Pozwól klientom wyrażać opinie.
Niektórzy marketerzy mobilni mają tylko wiadomości wychodzące, co oznacza, że klient nie może wysłać im SMS-a bez przechodzenia przez wiele kłopotów.
Pozwól swoim klientom porozmawiać z Tobą, aby poprawić koncentrację Twojego planu, i dowiedz się, czy musisz zrobić coś innego.Nie wysyłaj nieuzasadnionych ilości wiadomości tekstowych na telefony osobiste. Telefony komórkowe są bardzo osobiste i wiele osób nie docenia przytłaczania wiadomościami marketingowymi. Postaraj się ograniczyć liczbę wiadomości do jak najmniejszej, aby utrzymać wysoki poziom zadowolenia z klienta.Reklamy mobilne wymagają silniejszego wezwania do działania niż zwykłe reklamy, więc upewnij się, że potrafisz dostarczać tego typu materiały. Kilkanaście wykrzykników i kilka słów, takich jak „musi” i „teraz” nie wystarczy. Musisz wymyślić sformułowanie, które przekona ludzi tylko w krótkim lub dwóch zdaniach.Powinieneś bardzo ciężko pracować, aby stworzyć różnego rodzaju promocje, aby zachęcić klientów dowolną mobilną kampanią marketingową. Nie martw się o utratę pieniędzy tutaj. Klient przyciągnięty przez dwie oferty mógł nie zostać przyciągnięty w inny sposób, a Ty zyskasz znacznie więcej dzięki promocjom.Kiedy promujesz konkretne wydarzenie, wyślij mobilną wiadomość marketingową na kilka godzin lub dzień przed wydarzeniem. Klienci, którzy są naprawdę zainteresowani wydarzeniem, mogą łatwo zapomnieć o wiadomości, jeśli wyślesz ją na kilka dni przed wydarzeniem. Nie chcesz, aby Twoi klienci niczego nie przegapili.Marketing mobilny powinien być rozwijany krok po kroku, aby uzyskać najlepsze wyniki. Aby odnieść sukces, powinieneś podążać za ich przykładem. Przejdź od SMS-ów do połączeń i filmów i utrzymuj trend, kontynuuj kontakty towarzyskie i buduj swoją sieć tak dużą, jak to tylko możliwe. Nie bój się wypróbować wielu różnych metod.Jak wspomniano wcześniej, wiele firm wykorzystuje marketing mobilny do reklamowania się na urządzeniach mobilnych. Firmy stosują również proste metody marketingu mobilnego, takie jak reklamy wizualne, a także złożone metody marketingu mobilnego, takie jak kody QR. Korzystając z rad z powyższego artykułu, możesz wybrać metodę marketingu mobilnego, która sprawdzi się w Twojej firmie.