Jeśli zależy Ci na uzyskaniu szerokiego zasięgu oddziaływania reklamy przy zachowaniu relatywnie niskich kosztów produkcji, zdecydowanie powinieneś rozważyć jeden z wielu dostępnych formatów reklamy zewnętrznej, dzięki którym z łatwością dopasujesz odpowiedni ich rodzaj do charakteru prowadzonej działalności.

Przyjrzyjmy się bliżej temu tak wszechstronnemu i jednocześnie estetycznemu narzędziu marketingowemu.

Jak zdefiniować reklamę zewnętrzną?

Reklama zewnętrzna to jedna z najstarszych form reklamy, znana już w starożytności, kiedy właściciele karczm, warsztatów oraz innych punktów usługowych montowali na nich proste szyldy reklamowe.

W obecnych czasach spotkamy ją praktycznie wszędzie – najczęściej w rozumieniu przekazania niezbędnych informacji na temat naszego biznesu.

Jednym z głównych założeń reklamy zewnętrznej jest dotarcie do potencjalnych konsumentów w przestrzeni miejskiej. Najczęściej odbywa się to za pomocą istniejącej już infrastruktury, takiej jak na przykład przystanki, budynki oraz wiele innych niezależnych, przygotowanych specjalnie w tym celu konstrukcji reklamowych.

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna zawiera w sobie wiele większych oraz pomniejszych grup i podgrup, wśród których największą rozpoznawalnością cieszą się:

  • reklamy wielkoformatowe
  • semafory reklamowe
  • billboardy
  • citylight
  • szyldy reklamowe
  • reklamy mobilne

Jak mówi Remigiusz Rygoł, właściciel renomowanej agencji reklamowej GrawerPix: „W naszej firmie zajmujemy się realizacją wszystkich rodzajów reklamy zewnętrznej, choć jeśli miałbym wskazać obecnie najchętniej wybierane produkty wśród naszych klientów, to byłyby  to litery 3D, kasetony oraz pylony. Nie mniej, jako, że trendy w ciągu roku wielokrotnie się zmieniają, zawsze jesteśmy przygotowani na realizację dowolnego projektu zleconego przez naszą bardzo zróżnicowaną klientele”.

Czy i dlaczego powinniśmy rozważyć format reklamy zewnętrznej jako narzędzia marketingowego dla naszej firmy?

Zaprojektowana i wykonana zgodnie z obecnymi, najwyższymi standardami reklama zewnętrzna zawsze będzie bardzo skutecznym elementem promującym nasze produkty lub usługi.

Duża zapamiętywalność tego rodzaju reklamy, utrwali wśród konsumentów promowane treści reklamowe oraz często zgrabnie wpisze się w krajobraz otoczenia.

Reklama zewnętrzna ponadto pozytywnie wpłynie na modelowania i kształtowania postaw konsumenckich oraz pomoże zwiększyć widoczność naszego biznesu.